Een krachtig middel om jouw e-mail lijst te vergroten is jouw waardevolle weggever, oftewel een lead magnet, freebie, hoe je het ook wilt noemen 😉

Een weggever is een stuk waardevolle content die je weggeeft in ruil voor een e-mail adres. De inhoud van jouw weggever moet zo waardevol zijn dat jouw nieuwe fan eigenlijk hiervoor zou moeten betalen. Wees niet bang om teveel waarde weg te geven. Op dit punt in jullie nieuwe relatie wil je jouw nieuwe lead imponeren!

Jouw weggever moet hier aan voldoen:

1. Ken je klant! Weet welk probleem jouw klant zo snel mogelijk opgelost wil zien en speel hier op in. Zorg ervoor dat jouw weggever makkelijk en snel resultaat geeft bij jouw potentiële klant.
2. Naar welk aanbod wil je jouw klant uiteindelijk toe leiden? Zorg dat je weggever relevant is ten opzichte van jouw aanbod.
3. Welke soort weggever past bij jou & bij jouw klant? Geef je een PDF, een video-serie of een waardecoupon weg? Maak een keuze!
4. Bijna net zo belangrijk als de inhoud: zorg voor een mooi design.

Wist je dat 90% van de informatie die we doorsturen naar ons brein visueel is? En dat het dus enorm belangrijk is om niet alleen goede content te schrijven. Het is zeker zo belangrijk om jouw content te verpakken in een mooi design.

Jouw nieuwe fan ontvangt jouw weggever en dit is een behoorlijke grote stap in jullie nieuwe relatie. Zie het als een first date; dan wil je toch ook een verpletterende eerste indruk maken 😉 ?

Hoe maak je jouw Waardevolle Weggever in Canva? En hoe verstuur je deze ActiveCampaign? Ik heb alle ins & outs over een Waardevolle Weggever gebundeld in een online training. Je leest hier alles over deze training.

DOWNLOAD DE TEMPLATE NU (PDF)

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de template.

VRAAG DE MASTERCLASS NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt, check je inbox (of SPAM) voor de Masterclass.

VRAAG JOUW TIP NU AAN

Vul jouw voornaam + e-mail in & klik op de button.

Het is gelukt!