Ingrediënten voor online succes:

1 Klant
1 Aanbod (met een logische opbouw)
1 Marketingmachine
3 (soorten) Bezoekers
1 Waardevolle relatie

Bereiding:

Klant
Zorg voor een duidelijk (!!) klantprofiel. Is jouw klant een vrouw tussen de 25 en de 60 jaar met HBO-niveau? Dat is echt niet scherp genoeg. Kijk in het hoofd van jouw klant. Wat speelt er? Welke frustraties spelen er? Welke droom heeft jouw klant? En waarom bereikt zij deze nu niet?

Een duidelijk klantprofiel is de basis van een solide marketingstrategie. Heb je deze niet helder, dan komt dat terug in elke stap die je online zet. Je content sluit niet goed aan, je trekt niet de juiste bezoekers aan op jouw website en jouw klant zit waarschijnlijk niet ECHT te wachten op jouw weggever.

Aanbod
Onderzoek jouw aanbod. Je aanbod is vaak opgebouwd vanuit jouw perpectief en jouw wens (wel of niet ingegeven door jouw business coach). Maar past de manier waarop jij jouw dienst aanbiedt ook bij jouw klant? Dat is toch degene die jouw dienst afneemt, wel zo fijn als dit 100% naar wens is bij jouw klant.

Jouw aanbod moet logisch zijn opgebouwd. Tijdens elke Strategiesessie met mijn klanten ontwerp ik een waardeladder. Waarom dat zo belangrijk is lees je hier.

Onder jouw aanbod valt ook de gratis kennis (blogs, vlogs etc.) die jij consequent met jouw fans deelt en jouw waardevolle weggever. Sluiten deze aan bij de vragen en wensen die jouw klant heeft?

Marketingmachine
Automatiseer (alleen wanneer jouw klant en aanbod kraakhelder zijn)! Het is essentieel dat jouw potentiële klant jou leert kennen (know), jouw expertise gaat waarderen (like) en je als ondernemer gaat vertrouwen (trust). Daarna voelt de klant zich pas comfortabel genoeg om over te gaan tot aankoop van jouw product of dienst. Je kunt jouw potentiële klant geautomatiseerd door deze know–like–trust fase meenemen. Eenmaal geautomatiseerd maakt dit het online ondernemen een stuk makkelijker!

Oké, jouw marketingmachine staat AAN! Jouw gratis content staat ingepland, je waardevolle weggever staat op z’n plek en jouw dienst is klaar om verkocht te worden. Laat de bezoekers maar komen!!

3 (soorten) Bezoekers
Richt jouw aandacht op 3 soorten bezoekers:
1. Bezoekers die jou al kennen en die al fan van jou zijn.
2. Bezoekers die jou nog niet kennen en die je met hulp van advertenties kennis met jou kan laten maken.
3. Bezoekers die jou nog niet kennen en die je door middel van SEO kennis met jou kan laten maken.

Je wilt zoveel mogelijk bezoekers van het type 2 & 3 veranderen in een type 1 bezoeker; de bezoeker die jou al kent en die al fan van jou is. Dit zijn de bezoekers die op jouw e-mail lijst staan. Je stuurt ze consequent waardevolle content. En blijft jouw fans op deze manier voeden tot zij klaar zijn voor een volgende stap. Je nodigt deze fans makkelijk uit voor bijvoorbeeld een webinar of een event. En af en toe stuur je ze ook een mail met jouw aanbod.

Waardevolle relatie
Behandel elk e-mail adres op jouw lijst als een “King” of “Queen”. Elk e-mail adres op jouw lijst vertegenwoordigt een ECHT persoon. Behandel hem of haar dus ook zo. Ga in gesprek met deze persoon, geef antwoord op vragen en bouw een waardevolle relatie op!

Alleen wanneer je al deze ingrediënten op de juiste manier inzet ga je voor maximaal online succes!

Twijfel jij of jij de juiste ingrediënten gebruikt voor jouw online succes? Misschien is jouw klant of jouw aanbod veranderd en heb je behoefte om met mij te sparren? Plan dan hier een vrijblijvend kennismakingsgesprek in. Tot snel!