Je weet denk ik nu wel dat je een online funnel nodig hebt. Ben je nog niet zo ver, lees dan vooral vorige blogs van mij. Zoals deze of deze of wellicht deze.

Een (goed ontworpen) funnel helpt jouw klant automatisch jou te leren kennen en te vertrouwen als expert en als probleemoplosser. Super fijn en handig! Immers, een potentiële klant heeft 5-8 contactmomenten nodig om positief door de know-like-trustfase heen te komen. Wel zo fijn dat een aantal van deze contactmomenten geautomatiseerd kan worden!

Je wilt dus dat je steeds weer even onder de aandacht komt bij jouw potentieel nieuwe fan en dat is in 2019 heus niet altijd makkelijk. Er is een flinke “informatie overkill” online en je mag er gewoon niet meer vanuit gaan dat, wanneer iemand jouw Facebookpagina liked, hij/ zij ook daadwerkelijk jouw wekelijkse post te zien krijgt.

Probeer daarom op meerdere sociale kanalen verbinding te maken. Zo is de kans groter dat jouw potentiële klant geïnspireerd blijft door de waardevolle content die jij deelt en jij dus “top of mind” blijft.

En dan nu het laaghangende fruit….

Een plek in jouw funnel waar je heel gemakkelijk meer verbinding kunt creëren is de “thank-you page” op jouw website.

De thank-you page is de pagina waar jouw lead terecht komt nadat hij/ zij jouw waardevolle weggever heeft aangevraagd.

Jouw website, blogs en/ of vlogs zorgen voor voldoende inspiratie en triggers bij jouw potentiële klant. Hij/ zij heeft ingezien dat hij een probleem heeft welke hij graag opgelost wil zien. En hij vraagt jouw waardevolle weggever aan. Hij staat dus in de “JA”-stand!

Dit is het moment waarop je vraagt om met elkaar te connecten op LinkedIn of om jouw Facebook-pagina te liken. Een kleine moeite voor jouw potentiële klant en zeer waarschijnlijk wil hij dit. Hij heeft immers net zijn e-mail adres achter gelaten bij jou, hij wil meer van jou weten! En voor jou is het belangrijk om op alle mogelijke manieren in contact te blijven met jouw potentiële fan.

Connecten op LinkedIn of het liken van bijvoorbeeld jouw Facebook pagina noemen ze ook wel een micro-conversie.

Een micro-conversie is een kleine stap in de route die van jouw potentiële klant een betalende klant maakt. Bijvoorbeeld het lezen van een blog, een klik op een button of het connecten op een sociaal kanaal.

Grote kans dat jij nu geen thank-you page hebt, of dat jouw thank-you page alleen maar het logische doet: Iemand bedanken dat hij jouw weggever heeft aangevraagd. Zonde! Grijp deze kans om te verbinden met jouw potentiële fans!

Wil jij weten hoe je met jouw bedankt-pagina nog meer resultaat kunt behalen? Vraag dan mijn template aan “Hoe creëer je een constante en online stroom van potentiële klanten?”. Je kunt deze hier downloaden.